Långpass i regnet

För ett par veckor sedan skrev jag ett inlägg om långpassens icke-vara i mitt träningsliv. Om hur Göteborgsvarvet tog död på min vilja att springa långt. Men idag, tog jag åter tag i mitt liv. 16 kilometer var planen och 16 kilometer blev det. Klockan hann bli ganska mycket innan jag kom iväg på grund av åska och regn. Termometern visade 13 grader. Iklädd de långa tightsen, en långärmad tröja OCH ett pannband var jag kanske lite för varmt klädd, men det skulle visa sig att det skulle behövas. 
 
 
Efter 200 meter började det smådugga, efter två kilometer rejält regn och mellan kilometer fyra och sex vräkte det ner. Var mest orolig över att mobilen på armen inte skulle fixa regnet, men den verkar ha klarat sig med livet i behåll. Efter dryga halvtimmen slutade det att regna och jag kunde fortsätta min planerade löprunda på blöta vägar med plaskblöta kläder. Med Alex och Sigge i lurarna gick tiden fort, de störde dock löpningen emellanåt då jag brast ut i skratt där i min ensamhet på landsvägen. Med pigga ben som fått vila från löpningen den senaste veckan blev det jobbigt först de sista två kilometerna (uppför backarna).
 
Åter hemma var det bara 10 grader ute - mitt pannband var alltså inte så fel ändå, trots att det bara är den 13e augusti. 16 kilometer i 5:00 min/km. Ett bra tisdagspass med efterföljande måltid... 
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Karin

Härligt jobbat fröken Petersson! Du kommer äga löpartävlingarna i höst!

2013-08-13 @ 22:14:36
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: fight4fit

Riktigt bra jobbat! Mäkta imponerad av dessa långpass. Hade verkligen inte klarat det själv!

2013-08-14 @ 07:16:58
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: pilla

Vi är faktiskt värda mer sommar! Låter som du fick till ett fint långpass sådär!

2013-08-14 @ 09:44:14
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Mari

Men herre !!! Grymma du :) tack för pepp.

2013-08-14 @ 19:08:01
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0