Vi drar till Malmö

Ojojoj, det blir inte nådigt att gå ur bussen idag. Är just nu på väg till Malmö på en så kallad klassresa. Trodde att jag varit på min sista skolresa, men icke. Ska på diverse studiebesök, men mina förhoppningar är ändå ledig tid med sol och kaffe på stan.

Åter till benen. Det var inget nådigt pass jag och Hannah inledde denna dag med. 06.40 gjorde vi benböj som om det inte fanns någon morgondag att ta hänsyn till. Stapplade hem efter 50 grymt effektiva minuter med benböj, utfall, draken samt ett par övningar för magen. Ser fram emot morgondagen med den förmodade brutala träningsvärken!

Igår och i förrgår stod löpning på schemat. 7,5 respektive 7 kilometer. Det förstnämnda på trottoarer i stan, det andra i skogen. Fantastiskt skönt att få springa i skogen, långt bort från bilar och övergångsställen med rödljus. Och nog märks det att våren är här! Mötte löpare lite överallt med mer eller mindre plågade ansiktsuttryck.

Nåväl. En bussresa är ju alltid en bussresa. Pastasallad och podcast och ett och annat samtal med bruden bredvid. Bilden här nedan är så färsk den kan vara, den är i skrivande stund inte ens tagen ännu...
 

/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0