Träningsvärken och jag, dag 3

Herre min jösses vilken träningsvärk jag har i benen! Det kommer knappast som någon överraskning med tanke på hur sällan jag tränar ben, men jag hade ändå lyckats förtränga hur förfärligt ont det gör. Benen värker som om musklerna gått sönder och jag stapplar fram som om jag vore minst 50 år äldre än vad jag är, även idag.

Lyckades ta mig ut på en liten kort runda igår. Sakta, sakta sprang jag 4,5 kilometer i regnet. Det är märkligt hur fort kroppen vänjer sig vid ett högre tempo. Gårdagens återhämtningsjogg gick i ett tempo strax under 6 min/km. Det kändes otroligt långsamt och jag var inte ett dugg andfådd när jag kom tillbaka. För några år sedan var jag helt slut efter min klassiska 4,5-kilometersrunda som jag sprang i ett liknande tempo. Hur som helst, så blev det en mycket stel och blöt runda som avslutades på köksgolvet, precis som vanligt.



Och så idag, 45 minuter på cykeln efter några timmar på biblioteket. Hoppas innerligt att benen är fit for fight imorgon då det är dags för årets sista träningsmatch.

Åter till böckerna!

/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Hehe, ja det där känner jag igen. Fy !! Men det är härligt på samma gång =)

2013-04-13 @ 18:18:12
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Emmas träningsblogg

Åh, vad skönt att springa i regnet! Älskar den friska luften, även om det kan vara svårt att se ibland när man får vatten i ögonen, haha :) Kul med utveckling!

Sv: Vad kul att du hittat till min blogg! Haha, älskar träningsvärk! Det ska kännas att man gjort något bra ;)

2013-04-13 @ 19:53:27
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/
Postat av: Anna

Känner igen det där med tempot. Så skönt att de äntligen lossnat. Hoppas träningsvärken är borta nu :)

2013-04-14 @ 22:49:06
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Anki

Låter som benen fått sig en rejäl omgång i helgen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0