In i bubblan

Jag borde förstås vetat bättre.
 
En måndageftermiddag på gymmet betyder att det är smockfullt. Men, istället för att störa mig på det knappa utrymmet valde jag ut ett hörn där jag och skivstängerna spenderade en halvtimme ihop innan jag fortsatte med lika lång tid på cykeln.
 
Upplägget idag var 3*12 på varje övning...
 
- Stående rodd
- Axeldrag, eller vad man nu ska kalla det?
- Militärpress
- Bänkpress
- Hantellyft åt sidan
- Bicepscurls
 
Det positiva med att det är mycket folk, är att jag faktiskt ställer större krav på mig själv och mitt eget fokus. För att det ska bli ett bra pass med den lilla yta man får till sitt förfogande, är fokus ett måste. Så, i med lurarna, på med Greyhound på repeat och så taktfast köra rep efter rep, övning efter övning, i den egna lilla bubblan.
 
Det är dessutom kul och inspirerande att i den egna vilan se andra pressa sig. Muskler alltså, det finns få saker som är så snyggt som snygga armar och axlar. Skit samma om det inte är optimalt för löpningen, men jag tänker ändå inte bli bäst i Sverige - ingen senig löparkropp här tack. 
 
Imorgon bitti väntar ett långpass innan det är dags för föreläsning. Hoppas innerligt att den sista träningsvärken från torsdagens (!) pass försvinner över natten. Innan dess ska jag njuta av en stor kopp kaffe och ladda inför morgondagen.
 
 
Måndag betyder dessutom bra tv-kväll med både Biggest Loser och Nugammalt. Tummen upp! 
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Vad roligt med styrketräning. Kör det alldeles för lite nu för tiden känner jag..:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0