Sorry brorsan, men du har ingen chans!

Den största vinnarskallen jag känner är min yngsta storebror. Och han ska springa Göteborgsvarvet nästa år, med mål att slå sin lillasyster.
 
Redan nu börjar kampen. Senast förra helgen fick jag ett sms: Vad springer du 9 km på?
 
Till min fördel har jag hans skadade knä. Men, som den sportsliga person jag faktiskt är hoppas jag innerligt att hans knä håller för en "satsning" inför 21 kilometer asfalt. Till hans fördel är det faktum att han faktiskt är en man i sina bästa år, fysiologiskt sett.
 
Lidingöloppet är om två veckor idag, ändå känner jag mig mer nervös inför nästa års göteborgsvarv än inför de 30 kilometerna terräng som väntar runt hörnet.
 
Men, jag tackar för all gratis motivation. Detta årets tid 1:44:43 ska bräckas, men långt mycket viktigare - Kristian ska inte få en bättre tid än mig, om jag så ska spy, svimma och behöva läkarvård i många timmar efteråt.
 
På frågan om målet är att slå mig på Göteborgsvarvet, blir svaret: Det ska nog inte vara några konstigheter.
 
Okej. Det ska nog inte vara några konstigheter. Det avgör saken. Regn och rusk, snö och is, gassande sol och 25 grader. Här ska det tränas!
 
Game on!
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Jess

Haha denna fight ska bli spännande att följa :)

2012-09-15 @ 11:20:20
URL: http://jessansworld.blogg.se
Postat av: Hannah

Du är så sjukt ball! Jag håller givetvis stenhårt på dig :)

2012-09-18 @ 18:04:56
URL: http://Hannahkarlsson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0