Som en ballong utan luft

Gårdagen avslutades strax innan midnatt, uppskattningsvis 5 minuter innan jag annars hade somnat i soffan med böckerna i knät. Och idag var det alltså dags för tenta. På en lördag. Det är svårt att säga hur det gick, den var inte alls som den förra tentan där frågorna var utformade så att svaren krävde långa uppsatser. Känner mig lite störd av att det var så otroligt mycket saker som inte alls berördes. Saker som jag verkligen har kämpat med i veckan. Men, man lär ju för livet, och inte för tentan, right...?  
 
Känslan nu efteråt är tomhet. Det var en trött madame som mötte sin spegelbild idag. Närmast grått ansikte, mörka ringar under ögonen och inte minsta tendens till glädje i blicken. Psykfall? Nja, men väldigt, väldigt trött. En vecka med väldigt många timmars plugg har satt sina spår. Sitter just nu åter här i soffan med en känsla av tomhet, närmast likgiltighet. Som en ballong som någon satt en nål i, och som nu ligger skrumpen i ett hörn. Antar att det är när spänningarna släpper som tröttheten verkligen gör sig påmind.
 
Tänkte försöka rycka upp mig lite. Kanske ge mig ut och springa några kilometer och sedan ta en powernap à la Alexandra. (Läs: en timme eller två.) Sedan är det dags att svira om och börja ladda upp inför kvällens bravader som ännu inte är helt spikade. Men ut, det ska vi minsann!
 
 
Take me back, please... Till sommar, sol och några timmar på en brygga. Det hade jag behövt nu.
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Daniel

När jag läst halvvägs tänkte jag att jag skulle ge en löprunda som tips för att du skulle piggna till. ^^ Men när jag läste vidare, såg jag ju att du redan hade tänkt på det, så bra där! Tänk nu positiva tankar, blås upp ballongen igen och låt det här bli en bra dag/kväll! :)

2012-10-20 @ 15:56:05
URL: http://danielbergholm.blogg.se
Postat av: pilla

Åh sommar! Det står högt på min önskelista också!

2012-10-20 @ 16:09:53
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Lina

Förstår känslan efter tentan, man blir helt tom och tömd! Hoppas det gick vägen och att du får en rolig kväll! :)

2012-10-20 @ 19:15:18
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Fredric

Summersummersummer.. om bara två månader blir det ljusare igen och då måste du ha hittat på någon ny utmaning - fixade du Vansbro med ett pass så fixar du vad som helst

2012-10-21 @ 01:46:08
URL: http://frsa72.blogspot.se/
Postat av: Anki

Känner igen den där tömda känslan efter en tenta. Nu har jag tack och lov klarat båda mina examen redan så förmodligen blir det inga fler tentor för mig om jag inte läser någon strökurs. Skönt på sätt och vis men samtidigt är känslan när man klarat en kurs också väldigt härlig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0