Oförskämt lätt

Det är konstigt hur dagsformen kan variera. Ena dagen är benen tunga som betong och matchas av en likadan andning, andra dagar är benen lätta som jag-vet-inte-vad.
 
Idag var en sådan dag. 8 kilometer i 05.20-tempo som gick så lätt att det knappt kändes som träning. "Spring fortare!" tänker ni kanske då. Inte idag. Idag var planen att ta det lugnt.
 
Men ja, det gick faktiskt oförskämt lätt. Med risk för att låta löjlig och otrovärdig, vill jag påstå att det var drygt 40 minuters underhållning med podcast i lurarna som var ungefär lika jobbig som att ligga hemma i soffan framför tvn. Behöver jag nämna hur bra det känns att formen är förvånansvärt bra trots avsaknaden av kvalitet i löpträningen? Nej, tänkte väl det.
 
På tal om något helt annat, så närmar sig Vasaloppet med stormsteg, knappt 15 veckor kvar! Måste medge att nervositeten gör sig påmind emellanåt - utan snö blir det ingen förbättring i spåret... Jobbar på ganska flitigt med bålträningen, men det är lite sämre med triceps och axlar. Imorgon blir det en dejt med gymmet igen, dags för de nyss nämnda musklerna att bekänna färg.
 
 
Nu blir det en timmes plugg innan det är dags att stämpla ut för dagen. Jag och bokföringen ska nog lyckas bli vänner en vacker dag...
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: p

Löpningens charm! Ena dagen är det cementklumpar man har till ben och nästa dag fjädrar.

2012-11-20 @ 22:33:42
Postat av: Fredric

Gör som jag - vila dig i form inför Vasaloppet (åkte inte ens sträckan totalt innan) men jag drack förstås ingen bål innan ;-)

2012-11-23 @ 02:53:10
URL: http://frsa72.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0