Rädsla för muskler

Sitter och laddar inför eftermiddagens löpning. Sandra och jag ska ge oss ut och avverka 15 kilometer, om allt går enligt planerna. Är lite orolig över fot och vad, men det ska nog gå bra.

Igår spenderade jag kvällen på gymmet och mosade armar och axlar - känns idag kan jag avslöja. Nedrans vilka snygga armar som kommer springa omkring i Småland i sommar. Ett par ben också kanske, men det är ju främst bicepsen som kommer ta mig framåt, hehe.

På tal om biceps. I duschen efter en fotbollsträning stod jag, Sandra och Mathilda och jämförde våra armar. (såklart) Givetvis var vi alla tre väldigt faschinerade över vår förbättring. Medan vi spände och klämde, fick vi kommentaren "Alltså, det är ju inte så vanligt att tjejer vill ha armmuskler..." följt av ett litet skratt. (inte kritiskt, mer roat) Hrmpf, vill inte tjejer ha muskler? Jo tack, den här tjejen vill aldrig mer tillbaka till det taniga stadiet!

Varför denna rädsla för muskler?

Nu kanske jag måste poängtera att jag definitivt inte är särskilt muskulös, bara i jämförelse med tidigare då mina armar inte rymde ett enda litet muskelfiber. Och jag strävar definitivt inte efter att nå fitness-stadiet, vill bara ha lite mer att fylla ut tröjorna med.

Nehe, nu kommer snart Sandra här, dags att byta om. Som tur är, är vädret lika fint som igår, då dessa kort knäpptes av i farten under morgonpromenaden:





/A.

Kommentarer
Postat av: lina

Armmuskler är snyggt! :)

2012-03-30 @ 19:51:39
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Catharina

Ja, heja armmuskler!

2012-03-31 @ 17:22:57
URL: http://supertjejklassikern.outsideonline.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0