Funderingar

Jag har funderat en hel del på min träning den senaste tiden. Att ha många olika mål med träningen är nog bra på ett sätt, då den automatiskt blir varierad. För att mina vader ska hålla tror jag att det är nödvändigt att inte bara satsa på löpning. Negativt är dock att den blir lite för varierad.

Löpningen. Först ut är Göteborgsvarvet den 12 maj, och senare i höst väntar Lidingöloppet. Jag kan ärligt säga att jag har lite panik över varvet. Är absolut inte i närheten av någonting som kan räknas som löpform! Kämpar på med några pass i veckan, men tiden räcker ju inte till! Varför? Jo...

...Fotbollen! Med två träningar och en match i veckan är det väldigt svårt att klämma in så mycket löpning som jag vill. Det blir vissa dagar med dubbla pass, alltså ett löppass på morgonen, men med tanke på hur trött jag är om morgnarna blir det inte särskilt bra kvalitet på de passen.

Och sedan har vi styrketräningen! Efter att jag köpte gymkort märker jag stor skillnad i kroppen! Armarna är inte längre små taniga stickor och mage, rygg börjar också stärkas upp. Styrketräningen sker alltid på tisdagar och oftast en annan dag i veckan, även den lite svår att få plats med. Tisdagsträningen tänker jag inte rubba på, känner verkligen att jag behöver den styrketräningen jag kan få, om så bara en dag i veckan.

Sedan har vi den lilla rundan på cykel som ska avveras i juni. Bara 300 kilometer, hehe. Har ännu inte tagit ut cykeln på någon premiärtur, men det är nog dags i veckan, eller vad säger du Ida...?



Med andra ord...
Veckan har 7 dagar, 6 är träningsdagar.
  • Tisdagen är vigd åt styrketräning.
  • Måndag och torsdag åt fotbollsträning.
  • Lördag/söndag match.
  • Kvar är onsdag, fredag och lördag/söndag, som alltså ägnas åt löpning. En av dem bör dock vara vilodag.

Förstår ni min problematik? Tips mottages tacksamt!

/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0