Att inte få nog

Igår kunde jag bara inte få nog! Hade som sagt bestämt mig för att ha en bra dag, och så blev det minsann! Upp kvart i åtta, åt frukost och hoppade sedan i löparpjuxen för att köra intervaller. Första intervallpasset på evigheter! Göteborgsvarvet närmar sig med stormsteg och därmed också paniken. Hur som helst! 5 intervaller à 400 meter stod på programmet, med en minuts joggvila emellan. Började alltså väldigt försiktigt, kändes nästan lite löjligt att köra så få intervaller.

Höll mig strax över 4 min/km, vilket var vad jag planerat. Bra tryck i benen, inte vråltrött konditionsmässigt, och framför allt, ett huvud som var med på noterna! Motivationen var på topp!

Framåt kvällen kände jag ett extremt sug efter att springa igen, trots förmiddagens pass. Skickade iväg ett litet sms och fick napp direkt! 11 km med Sandra, på landsväg utan gatlysen - behöver jag nämna att jag var tämligen glad över att slippa springa ensam?!

Sammanlagt alltså 18 kilometer under gårdagen, gött!

Sitter i skrivande stund på trappan efter att ha ätit en alldeles för starkt kryddad lunch. Sååå skönt i solen, men vi vet väl alla att man ska svettas in våren? Täckväst på med andra ord!

/A.

N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0