Skadeläget

Jaha, så var det dags för en uppdatering, dock inte en sprudlande glad sådan.

Mitt lår sätter verkligen käppar i hjulet för mig nu, bokstavligt talat. Vätternrundan på fredag och jag har i nuläget så ont att jag inte skulle kunna ta mig igenom 30 mil. Att springa är inte att tänka på, och därmed inte heller fotboll. Känns otroligt surt och bittert.

Jag var på laser- och ultraljudsbehandling igår och ska dit igen imorgon. Är väldigt öm i låret idag, men efter lite googlande förstår jag att det är positivt. Det ska tydligen göra ont efteråt. Han, och fler med honom, tror att skadan beror på att jag spelade match dagen efter Göteborgsvarvet och därmed inte återhämtade muskeln ordentligt.

Nu håller jag alla tummar jag har för ett snabbt tillfrisknande - jag har inte tid med det här!!

Och ja, jag vet. Otroligt dumt av mig att spela match i onsdags. Det är lätt att vara efterklok...

Ska dessutom döma en match ikväll, utan att ens kunna jogga fram. Tur att domaren i fråga har så bra syn att det är närmast onödigt att förflytta sig över planen, hehe...

/A.


Kommentarer
Postat av: Lina

Usch då! :(



Håller tummarna att låret kryar på sig fort!!

2012-06-10 @ 15:04:35
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Pixan

Ush å fy! Hoppas verkligen det känns lite bättre inför helgen så du iaf kan ta dig runt... 30 mil är ju långt som det är redan och med smärta på de....

Har de gjort ont hela tiden sen varvet?

2012-06-14 @ 11:10:15
URL: http://pixans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0