Semester och OS

Idag är det min första riktiga semesterdag! Ska jobba lite extra några dagar i veckan, men jobbade min allra sista dag i min kära lanthandel i lördags. Firade in ledigheten med en tur till Halmstad lördag-söndag, mycket trevligt! 

Förra veckan lyckades jag skrapa ihop 39,5 kilometer löpning. Var längesedan jag sprang "så långt" så jag känner mig nöjd. (även om de där 500 meterna stör mig lite) Extra nöjd är jag med lördagens morgonpass, strax efter klockan sex, som faktiskt gick i ett hyfsat tempo för att vara innan frukost innan kroppen vaknat till liv.

Kanske, kanske att jag börjar bli en sådan som jag aldrig trodde jag skulle bli; en sådan som tränar på morgonen. Alla löppass förra veckan ägde rum på morgonen/förmiddagen och även dagens långpass avverkades strax efter frukost. Jag som alltid varit en kvällsmänniska!

Dagens pass var allt annat än angenämt. Trots att jag sov nästan 12 timmar inatt kände jag mig inte särskilt utvilad. Redan från start gick det segt, försökte tänka på annat med Alex och Sigges podcast i lurarna men lyckades inte riktigt lura kroppen idag. Under ett par kilometer på mitten hamnade jag i ett härligt flow och tempot höjdes automatiskt, men det försvann dessvärre lika fort som det kom. Allt jag kunde tänka på var hur långt det var kvar och på hur många liter vatten jag skulle dricka när jag kom hem. Hade kunnat betala dyrt för lite vattenmelon i just den stunden. 

Men hem kom jag, efter 18 km i 05:24-tempo. Drack vatten, duschade, åt och somnade sedan i soffan. Har nu lagat mat och förflyttat mig till fåtöljen framför tvn istället. Har insett att både gymnaster och simmare är GRYMT muskulösa! Borde inte komma som någon överraskning för mig egentligen, men att gymnaster har armar som Hellner trodde jag faktiskt inte... ;)

På söndag är det jag som beger mig till London för att insupa OS-stämningen och för att förhoppningsvis heja fram lite svenskar.

För övrigt, lägenhet i Kalmar sökes.

/A.

Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Vad kul att du ska till London och du, nu är du inne i ett bra flow i träningen märker jag! :)

2012-07-30 @ 21:13:24
URL: http://abergmarcus.blogspot.se
Postat av: Lina

Härligt långpass!

Åh ska du till Kalmar? Plugga? Mina hemtrakter :)

2012-07-30 @ 23:03:58
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0