Det går bra nu

Det är lite läskigt att skriva orden i rubriken, verkligen ett peppar, peppar, ta i trä-ögonblick. Plötsligt drar jag väl upp ledbandsskadan i foten gen. Eller så kanske vaden vill vara med i leken igen... Alexandra, optimist i vanliga fall, men när det kommer till skador lurar pessimisten runt hörnet.
 
Just för tillfället går det riktigt bra med träningen. Eftersom vi har uppehåll från fotbollen kan jag ägna löpningen min fulla uppmärksamhet. Hittills i veckan har jag fått till ett långpass à 17 km, ett intervallpass (8*400, sammanlagt 8,7 km) och två pass i gymmet. Det senast nämnda är jag precis hemkommen från. 
 
Nu i veckan har jag egentligen semester, men har gjort comeback på mitt "vanliga" sommarjobb som vandrarhemsvärd och jobbar 11-20, därmed träning dessförinnan eller på kvällen. Kvällen ägnar jag dock helst åt min nya favorit - promenad med podcast i lurarna. Inte i motionssyfte, utan mer motion för själen om jag ska uttrycka mig en aning klyschigt. 
 
Hur som helst - vädret är underbart och jag vill utnyttja varje sekund utomhus innan och efter jobbet, om det så ska innebära intervaller och spykänsla med efterföljande floder av svett.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Anki

Håller tummarna att du får vara hel nu!

Postat av: AKA

Intervaller i värmen? ojoj bra jobb! Här satsar jag stenhårt på...vila haha!

2012-07-27 @ 09:36:04
URL: http://akaontherun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0