Julpepp i sjukstugan

Två steg framåt, ett bakåt. Två dagar med feber, en dag feberfri, och så feber idag igen.
 
Konsumerar papper i en hiskelig (småländska?) takt, har halstabletterna som bästa vänner och en icke-existerande matlust som definitivt inte hör till vanligheterna.
 
Efter ytterligare en lång dag i bokföringens värld igår, tog jag och Josefin en välförtjänt paus och gick på julmarknad på slottet. Mycket stämningsfullt, väldigt kallt och mycket provsmakande av fudge. ;) Så skönt att pausa från allt och inte tänka på annat än vilken fudgesort som är godast och vilken vilken tomte som är finast.
 
 
Idag inledde jag dagen med Mysteriet på Greveholm och en lussekatt. Julkänslan infann sig faktiskt lite. Nästa efterlängtade paus blir imorgon då vi ska undersöka om julskyltningen i den här stan är något att ha. Tills dess - snytpapper, halstabletter och bokslutstablåer.
 
Note to self: Räntabilitet på totalt kapital:
Resultat efter finansiella poster + finansiella kostnader / totalt kapital

Trevlig helg!
/A.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Härligt hur du kämpar på! Själv har jag Excel-dyslexi haha!

2012-12-01 @ 12:04:06
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Japp!!! I Mullsjö har vi MASSOR med snö! Så imorn ska jag ut o åka :))

2012-12-01 @ 21:22:05
URL: http://Abacklunds.blogg.se
Postat av: Jess

Jag har hört att julmarknaden i Kalmar ska vara riktigt bra. Så härlig bild på er också :) Se till att bli av med febern nu hörrö!

Ps. Jag invigde mina Kari Traa kläder idag under min löparrunda :) Kram

2012-12-02 @ 12:31:43
URL: http://jessansworld.blogg.se
Postat av: Anki

Hoppas du kryar på dig snart nu!

Hiskelig säger vi här uppe i Hälsingland också. Tror jag i alla fall för jag är van att höra det. :)

Postat av: Alexandra

Aa hiskelig säger man i Medelpad också :) men det finns bra många ord jag fått höra här nere som jag aldrig hört norr om Dalälven, typ "ta dän" :)

2012-12-03 @ 15:40:44
URL: http://abacklunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0