Årskrönika

Med risk för att låta som den äldre dam jag stundtals är inombords, måste jag börja med att säga: Det är inte klokt vad tiden går.

 

För ett år sedan befann jag mig just nu i New York tillsammans med Malin. Där och då hade jag ingen aning om vad som väntade år 2012. Det har varit ett speciellt år på flera olika sätt. Ett år som inte alls blev som jag hade kunnat föreställa mig för ett år sedan. Det blev ett år som började med beslutsångest över framtiden. Vad ska jag göra med mitt liv?! var en frekvent återkommande tanke.

 

Fantastiskt fula porträtt föreställande mig och Malin gjorda i Central Park.

 

Jag genomförde samtliga klassikerlopp och ett Göteborgsvarv. Spelade x antal matcher och sprang x antal mil. Jag har ägnat 78 timmar åt att springa 863 kilometer, och har ägnat skidåkning och cykling 38 timmar och 569 kilometer av min tid. (med tanke på genomförda lopp är den sista siffran lite smått pinsam att skriva ut...) Styrketräningstimmarna finns inte loggade, inte heller fotbollsträningar och matcher, det får bli ändring på det nästa år. Trots att det här ska föreställa en träningsblogg väljer jag nu att lägga träningen åt sidan för en liten stund.

 

Spända brudar (hehe) inför Göteborgsvarvet.

 

Att sammanfatta ett år är inte enkel uppgift. Det känns lite som livet före och efter flytten. Som före och efter Kristus, fast kanske inte med lika stor betydelse för mänskligheten. ;)

 

Före flytten tog jag det mesta för givet. Jag åkte till jobbet, tränade, träffade många av de människor jag tycker allra mest om regelbundet och var ganska tillfreds med tillvaron. Sedan slutade jag på jobbet, flyttade till en ny stad, träffade nya människor och insåg hur påtaglig känslan av saknad kan vara. Att inte vara några få mil (på sin höjd) från de jag allra helst vill spendera min tid med, är långt mycket jobbigare än vad jag hade kunnat föreställa mig trots att jag varit hemma i de västra delarna av Småland ganska ofta tack vare fotbollen. Kalmar är fint, nya vännerna superhärliga, men på något sätt är det nog som vi alla var överens om när det var dags att åka hem över julen: Hem, ljuva hem.

 

Kaos på helt rätt sätt.

 

Har dessutom varit på OS i London, blivit faster en tredje gång, varit på ett antal otroligt roliga lagfester, ett par årsfester, varit i Åhus på beachfotboll, haft en muskelbristning i låret, stukat foten rejält två gånger, gått på bröllop, fällt en tår när en av bästa vännerna fått barn, gjort mitt första seriemål som den back jag alltid varit (!), haft fisketävlingar med Emelie och Rickard, knäckt nacken på min första fisk någonsin, och så har vi ju det berömda mötet med Ingvar Oldsberg också, haha...  

 

 

Jag är så otroligt tacksam över alla härliga människor jag känner på ett eller annat sätt och som orkar med babbelbyxan bakom tangenterna. Som finns där trots uteblivna sms eller motsatsen som ibland kan vara alldeles för många. Som påverkar telefonräkningen negativt, men livet desto mer positivt!

 

Jag hoppas att år 2013 bjuder på enkla tentor, många träningstillfällen och skratt i mängd och parti. Jag hoppas att livet liksom rätar ut sig lite, att frågetecken blir till utropstecken och att jobbiga stunder helt och hållet uteblir.

 

År 2013. Surprice me - in a good way, please.   

 

 

/A.


Kommentarer
Postat av: Jo

Härlig tillbakablick av det gångna året alek!! :D

2012-12-29 @ 11:51:41
Postat av: Lina

Händelserikt år! :) 2013 kommer bli grymt!!

2012-12-29 @ 14:23:49
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Öster :)

Härligt år du haft Alek. Detta året har bjudit på många skratt ihop med dig! Är sjukt glad att vi blivit så bra vänner! love you!

2012-12-29 @ 15:26:34
URL: http://malinoster.blogg.se
Postat av: Anki

Låter som ett riktigt bra år!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0