Rullskidor och snölängtan

Ostadiga ben, för stora pjäxor, för korta stavar och 20 år gamla rullskidor. Låter det som en bra kombination? Lägg sedan till knaggligt oljegrus så har ni delar av min eftermiddag.

Fick för mig att åka rullskidor. Sist jag åkte måste varit 1,5 år sedan ungefär. Blev lite avskräckt efter flera vurpor av mindre härlig karaktär. Men idag gick det bättre - 4,5 kilometer utan en enda vurpa! Tempot är väldigt oväsentligt just denna dag, huvudsaken är att det var nedrigt kul! Verkligen hur roligt som helst. Sist jag åkte hade jag inte ens stått på ett par vanliga skidor innan. Nu är jag definitivt ingen erfaren skidåkare, men de där 9 milen mellan Sälen och Mora gjorde nog lite nytta för tekniken i alla fall.

Måste dock köpa knä- och armbågsskydd för att slippa vara så himla rädd för att ramla. Hjälmen var givetvis på, första gången den används sedan rundan runt plurret...

Så nu sitter jag här på altanen och njuter av värmen samtidigt som jag längtar efter snön. Jag vill ha en riktig vargavinter i år, med många mil skidåkning.

Nu: kaffe.
Sedan: fotbollsträning.

/A.


Kommentarer
Postat av: Anki

Vad skönt att det är fler än jag som längtar efter snö! :)

Har åkt på rullskidorna några gånger i sommar nu och börjar känna mig lite säkrare och tycka att det är riktigt skoj. Dock är det ju inte samma sak som att åka skidor på riktig snö. Men i väntan på det vita guldet är det helt klart ett bra komplement..:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0