Att svettas som en gris

Med den rubriksättningen kan jag berätta att jag har svettats även idag. Först genom 7 km löpning med lika många backintervaller och sedan genom lite styrketräning. Den där backen alltså, den är vidrig.
 
När vi ändå är inne på svett-temat kan jag meddela att min aggressiva låtlista som jag komponerat ihop för att få lite energi i backen endast kunde hjälpa mig i 3 av 7 intervaller. Anledning: svettades så mycket att lurarna vägrade stanna kvar i öronen.  
 
Måste nu dock tillägga att det bara är vid träning denna kroppsvätska väljer att lämna kroppen på ett så faschinerande sätt, i vanliga fall är jag faktiskt ren och fräsch. 
 
Men, det är ju ändå lite festligt att kunna gå in i omklädningsrummet efter en fotbollsmatch och se nyduschad ut. Att bara behöva krama ur det överflödiga ur håret och sedan vara klar att åka hem igen, det är få förunnat! ;) Den gamla skrönan om att man svettas mer när man är vältränad ligger det nog tyvärr inte så mycket sanning i, men man kan ju alltid låtsas.
 
Med dessa ord sätter jag punkt för detta inlägg. Första och sista gången jag skriver ett helt inlägg med svett som huvudämne, jag lovar!
 
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0