Shut up chicken, påsken är över!

Vad kommer det uttrycket ifrån? Minns att man sa det på högstadiet. Ja, inte varje dag kanske, men minns att det var ett av alla coola uttryck man slängde sig med. På den coola tiden alltså.

Nog om högstadietiden, som var allt annat än cool. Påsken var det! Den är officielt slut nu, kan jag känna. Det är annandag påsk och klockan är i skrivande stund 21.49. Har njutit av årets första avsnitt av Bonde söker fru. Fick ett meddelande från min bror om att han låg i sin dotters rum med skämskudden över huvudet. Kan eventuellt ligga lite sanning i det. Även om det är charmigt, underhållande och alldeles fantastiskt på samma gång, är det nästan lite väl pinsamt emellanåt!

Påsken var det ju! Det har varit en trevlig helg med jobb på påskafton, lite halsont och feber emellanåt och så lite träning där emellan. Igår blev det drygt 9 kilometer i löparskorna. Skulle ha blivit det dubbla, men hälsenan (!) satte stopp för det. Det är ju helt otroligt att en och samma människa kan ha så mycket skavanker. Känner mig som en hypokondriker när jag skriver det här, men det gjorde verkligen galet ont i hälsenan! Även senare på kvällen kändes den väldigt öm och konstig. Dagens träning blev därför 40 minuter på motionscykeln som Gud glömde och så lite funktionell styrka på det.

Imorgon öppnar gymmet igen efter 4 dagar påskstängt. Väldigt underligt att ha stängt när folk är hemma och lediga och dessutom i behov av att träna bort påskgodiset!

Imorgon är även dagen då mina kära lagkamrater kommer hem från Egypten. Äntligen!

/A.

Kommentarer
Postat av: Anonym

På påsken ska man ju bli fet. Ingen träning.

2012-04-10 @ 19:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0