Pensionärerna och jag

- Så det är dags att träna bort påskmaten nu?

- Ja, nu nedrans ska påskgodiset bort!

- Med din kropp behöver man knappast tänka på kalorier...


En liten konversation mellan mig och en snubbe på gymmet idag. En väldigt trevlig snubbe som alltså gav mig en fin komplimang. Alltid trevligt! Att han var 70+ hör väl inte hit, eller...? Hehe.

Det finns inget bättre än pensionärer när de är på sitt allra bästa humör! Gamla söta tanter som alltså inte tränger sig i köer, slår med handväskor och snäser "Dagens ungdom!". Nej, jag pratar om de där fantastiska pensionärerna som bjuder på sig själva och som förgyller en 21-årings lilla stund i omklädningsrummet.

En käck tant med fräsiga kläder kommer in i omklädningsrummet samtidigt som jag:

- Tänk vad mycket folk det var här idag, man fick ju knappt plats. Det är väl den där påskmaten de har satt i sig!

- Ja, det är nästan lite jobbigt, man får kryssa lite mellan maskinerna.

- Ja-a! Jag tänkte det när jag kom in, att vad gör alla de där gamla gubbarna och tanterna här egentligen?

Att hon själv var en av de där "gamla gubbarna och tanterna" slog henne nog aldrig. En upphottad sådan visserligen, med tights och rosa träningströja. Mer fräsiga tanter i gymmet på förmiddagarna, tack!

Löpningen då? Jo, 5 lugna kilometer i spöregn nu ikväll utan att känna av hälsenan. Fick verkligen hindra mig från att fortsätta några kilometer till, bäst att sluta på topp.


Dränkt katt.

/A.

Kommentarer
Postat av: mammaspring

Älskar mascaran under ögonen - du ser ut som en riktig fighter!

2012-04-10 @ 21:57:21
URL: http://mammaspring.blogspot.com
Postat av: Katarina

Vad kul att du hittade min blogg! Härlig blogg du har och gällande komplimanger så är det väl ännu bättre att han är 70 haha. Då har han ju sett massor att jämföra med i sina dar ;)



Låter spännande med en klassiker. Jag är inte helt ok med skidorna, annars har klassikern lockat mig länge...

2012-04-11 @ 13:17:09
URL: http://brakatarina.se
Postat av: AKA

Tjoho! Va kul att du är springfärdig igen! :)

2012-04-11 @ 20:43:59
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0