Maskar i mängder

Sandra skulle springa 18 km för första gången någonsin och jag skulle få till ett bra långpass. Smärta i benen från första steget till sista, känner mig väldigt sliten just nu... Dessvärre fick Sandra ont i knät efter 13 km (som är en jättebra distans när man som mest sprungit 16 - tänk på det Sandra!) Jag fortsatte då de sista 5 på egen hand, hämtade bilen och hämtade upp en mindre munter tjej som gick på vägkanten. Hoppas innerligt att det bara är en tillfällig känning!

Det värsta idag var att magen började protestera efter 8 km, sånt magknip! Höll i sig hela den sista milen, verkligen smärta! Usch. Inget jag vill uppleva igen. Men, än dock 18 km. Imorgon är det bara två veckor kvar till Göteborgsvarvet, ge mig mer tid tack!

I övrigt har kvällen spenderats vid sidan av en fotbollsplan. Herrarna hade match och vi agerade supportrar. Vinst 3-1, en väldigt rolig match att kolla på, tack för underhållningen Västboås!

Imorgon är det städning av vägar som gäller. Kanske inte den roligaste dagen på året, men man får väl i alla fall lite motion när man går omkring i dikena hela dagen... ;)

Dagen började med en promenad bland vansinniga mängder daggmaskar, mindre trevligt. Allt det vita är alltså maskar... Den andra bilden föreställer fyra rådjur långt bort i fjärran. Samma promenad, men lite trevligare djur.

/A.


Kommentarer
Postat av: lina

Åh problem med magen när man springer är inge kul:(



Bra jobbat!

2012-04-28 @ 08:16:51
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0