"Du är jävligt ful!"

Jaha, ännu en förlust att lägga till historien. Är så trött på att försöka och försöka, men ändå inte lyckas få till spelet. Sprang omkring i 90 minuter och jagade en boll. I spöregn. När man ser det på det sättet känns det genast lite meningslöst. Så mycket upprörda känslor över en boll! Så mycket slit, men till vilken nytta?

Måste påminna mig själv om hur roligt det är när det väl fungerar. Men hur svårt ska det vara att komma dit egentligen?!

Enda glädjeämnet i gårdagens match för min del var situationen som uppstod mellan mig och en motståndare. I en duell kanske jag tryckte till lite mer än nödvändigt, varpå hon sparkar och lyckas träffa precis utanför beskyddet. Blir självklart förbannad, trycker till henne och säger några väl valda ord som jag inte minns i denna stund. Får tillbaka:

- Du är jävligt ful!
- Jaså, så jag är jävligt ful? Det tackar jag för!

Efter en tillsägelse av domarn, halvt oförtjänt, kokar jag och har precis laddat inför att ta ett kort när hon kommer fram till mig och säger:

- Förlåt, du är inte alls ful. Fy så osportslig jag känner mig!

Jaha, där rök den chansen att ta ut aggressionerna, när hon bett om ursäkt kunde jag ju knappast fullfölja min satsning. I slutet av en match där ingenting riktigt fungerat, var min enda önskan att få gå in alldeles för hårt i en närkamp, men icke.

Ikväll är det fotbollsträning som gäller, hoppas på att ha fått tillbaka glädjen över att jaga en boll tills dess. Dessförinnan ska jag och Ida cykla en runda. Paniken över Vätternrundan börjar smyga sig på...

Sist ut i detta inlägg - Vill du ha snygga ben till sommaren? Börja spela fotboll!

/A.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Usch, vilken jobbig kommentar..! Ibland slinker det nog ut saker som man inte allt tänker över. Jag var nog inte världens "sötaste" under min tid som basketspelare heller haha.

Vad nu ful och söt har med träning att göra. Och för den delen är jag sjukt ful då jag tränar :P

Vad gulligt att du peppar mig - TACK!! (Och skit i blåmärken - det är coolt!)

2012-04-23 @ 15:36:40
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Ida

Haha ja det kan hetta till ordenligt på fotbollsplanen. Det vet jag som gammal fotbollsspelare. Nästan så man saknar det när man läser ditt inlägg :)

2012-04-23 @ 16:05:26
URL: http://mittaktivaliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0