Dags att öka, fröken P!

Efter en dag då jag inte riktigt varit på topp hoppade jag i löparskorna. Bestämde mig för att den yttepyttelilla känningen i halsen var liten nog att ignoreras.

Behövde få kämpa och slita lite idag kände jag. Skingra tankarna. Lyckades hålla ett hyfsat tempo utan att bli helt dödstrött. Efter 9,2 kilometer i 04.52-tempo var jag inte bara svettig, utan också betydligt mycket gladare. Löpning är bra medicin, och som en person skrev på twitter idag: "löpning borde skrivas ut på recept oftare".

En dusch senare har jag nu hamnat i fåtöljen framför tvn. Skönt att kunna landa här utan dåligt samvete över att inte ha utnyttjat det fina vädret.

Något som är lika härligt som löpning är fina, fina The Ark. Dokumentären (eller vad man ska kalla det) som visades i helgen triggade igång mitt The Ark-behov. Bjuder därför på en urhärlig bild från konserten på Liseberg i somras!

Adiós amigos!
/A.


 


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad rolgt med en klassiker! Sjukt imponerande av alla som klarar det!

2012-04-25 @ 12:07:14
URL: http://motnyamaraton.blogspot.com
Postat av: Katarina

Det kan jag verkligen hålla med om! Löpning och träning i allmänhet är något man borde pusha på mer inom vården.

Men... så har vi ju människors fria vilja haha.

Kram och tack för pepp!

2012-04-26 @ 11:51:24
URL: http://brakatarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0