Spillinventering

Gårdagen var vilodag. Tvingade mig att stanna inne trots att benen så gärna ville rastas. Åt en hel massa mat för att göra mig motståndskraftig mot diverse förkylningar som härjar. Sitter just nu i fåtöljen med en kopp kaffe och firar in helgen. Har ätit löjligt många biffar till en löjligt sen lunch, så måste vänta ett tag innan det blir träning. Annars finns det en risk att biffarna hamnar på vägen...

För första gången denna höst fick jag skrapa rutorna på bilen imorse! Min första tanke var "Driver du med mig?!" samtidigt som jag sneglade upp mot himlen, men sedan dök en annan tanke upp - "Ja, frost! Snart blir det snö!" Delade sedan med mig av denna tanke på jobbet när folk kom in och klagade över kylan. Mina positiva ord om snö fick inte enbart positiv respons, hehe. Snarare ingen alls. Hur som helst! Solen skiner, det är 7 plusgrader och jag ska inom den närmsta timmen ge mig ut i löparskorna. Funderar på att lägga in några få intervaller i mitten av passet. Om foten tillåter det vill säga, man vet aldrig hur dagsformen är innan några kilometer avverkats.

Tänkte avsluta med några ord om älgjakten. Denna jakt som upptar SÅ mycket tid för väldigt många just nu. Fick reda på en störtlöjlig sak innan idag, nämligen att älgjakten tar upp mycket tid för jägarna även på våren. Anledning: spillinventering. DE GÅR ALLTSÅ OMKRING I SKOGEN OCH RÄKNAR ÄLGBAJS! Jag har aldrig hört något så dumt förut, herregud - SPILLINVENTERING?!

Ja, caps var faktiskt nödvändigt där...

Bild tagen i bilen på väg till jobbet genom frostig framruta. Trafikfara? Jag? Åh nej.

/A.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0