Biffarna fick stanna

Biffarna stannade kvar i magen, tack och lov! Hade ju varit synd annars, med så goda biffar. Efter en halvtimmes matkoma gav jag mig iväg. För att vara exakt:

2,3 km uppvärmning i 05:44 min/km. Befann mig då på en asfaltsväg i strålande solsken samtidigt som jag hörde hundskall i skogen. Med risk för att bli tjatig, gjorde älgskräcken sig påmind och de följande korta intervallerna präglades av rädsla och mantrat "ingen älg, ingen älg, ingen älg". 20 sekunder snabbt, 10 sekunder jogg, 10 upprepningar. Snabbt uträknat 5 minuter jobbigt mitt i passet alltså - alldeles lagom att börja med.

De 20 snabba sekunderna gick i ett tempo mellan 03:45 - 04:12, de flesta strax under 04:00/km. De 10 sekunderna var över på ett kick och det var då dags att sätta fart igen! Ett väldigt bra upplägg eftersom det gick så fort över att jag inte ens hann tänka. Vågade inte hålla någon superhög fart med tanke på foten, men det blev i alla fall en liten fartökning, en liten föraning om vad som komma skall i kommande "riktiga" intervallpass.

Därefter följde 3,6 km i 05:47 min/km. Sammanlagt 7 km i 05:34 min/km.

Kollade igenom tiderna i klockan, bytte om från de svettiga träningskläderna till 4 (!) tröjor och åkte sedan till Johanna. En dryg timmes promenad i ett kyligt Reftele. Mycket trevligt! En bra start på helgen helt enkelt. En liten fotopaus hann vi också med, bevis nedan.

Idag väntar cykling med Ida. Någonstans mellan 4 och 7 mil är tanken. Trevlig lördag!

/A.


Kommentarer
Postat av: lina

Kul med korta intervaller, man hinner knappt tänka:)!



Fint foto!



Och härligt med cykling ute! :)



Hoppas du haft en fin lördag kväll!

2011-10-15 @ 22:50:48
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: anki

Tack för kommentaren i min blogg, och nu hittade jag ju samtidigt hit till dej! Vad kul att du tränar för svenska klassikern! Hit till din blogg kommer jag nog och hälsar på flera gånger. Lycka till med träningen!

2011-10-16 @ 09:04:13
URL: http://www.traningslyckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0