Terräng

Jag testade 7,5-kilometersslingan i Bredaryd idag. Motionsspår, som det så fint heter. Eftersom det ligger i anslutning till elljusspåret trodde jag att det skulle vara en typisk elljusbana med bra underlag och lite småtråkig omgivning. Tänk vad fel jag hade! Det var mestadels små, små stigar där man var tvungen att parera mellan rötter och trädgrenar. En kilometer var nyligen uppkörd med skogsmaskin eller liknande, och var därmed enbart gegga och jord. Otroligt jobbigt att springa på/i, men samtidigt lite kul. Efteråt syns det dessutom att man faktiskt har gjort någonting.


före detta rena skor

Jag lyckades givetvis springa fel en gång, trots tydlig skyltning. Kom till ett staket och tänkte att det var lite underligt att man ska behöva stanna för att hoppa över ett staket mitt i löpningen. Men, tänkte inte mer på det, hoppade över och fortsatte några hundra meter och insåg sedan att det nog inte alls var meningen att man skulle hoppa över det där staketet...

Vaderna då?
Högern kändes stel men gjorde inte ont, vänstern gjorde ont emellanåt. Till en början kände jag knappt av den, men efter ett tag gjorde den sig påmind. Imorgon ska jag införskaffa tigerbalsam och hoppas på mirakeleffekt!

Motionsslingan var himla bra träning iallafall, och kommer med all säkerhet springas igen. Då är jag medveten om att det faktiskt är terräng och inte en fint banad slinga, som jag först trodde.

Asfalt i all ära, men terräng är ändå härligt. Att springa snabbt på dagens runda skulle vara en riktig utmaning, med tanke på underlag och grymma backar. En utmaning som jag måste anta inom en snar framtid då en kund i affären utmanat mig. Eller kanske var det så att det var jag som utmanade honom...? En utmaning blir det iallafall. Då nedrans ska vaderna vara okej, flåset på topp och motivationen högre än någonsin förut!

Tid: 44:46 min
Distans: 7,5 kilometer
Medeltempo: 05:58 min/km

/A.

Kommentarer
Postat av: Anki

Låter som en perfekt "mjukstart" med halvvättern. Rejäl utmaning det med..:)



För mig var nog det jobbigaste loppet Lidingöloppet hittills. Simningen ser jag inte som jobbig alls. Jag kan bara simma halvdant bröstsim och gjorde det ändå på strax över en timme så det är ju inte mer än ett vanligt träningspass..



Löpningen har jag tränat lite för dåligt inför så gick in i väggen efter två mil och hade en otroligt jobbig sista mil där jag tyvärr fick gå en hel del. Men tar revansch på det i år..;)



Vasaloppet hade jag tränat en hel del inför och hade 75 mil i benen så där hade jag faktiskt riktigt trevligt och njöt verkligen i nio mil. Gissar dock på att det hade varit värre än Lidingöloppet om det inte vore för att jag hade tränat mycket mer skidor än löpning..



Cyklingen återstår att se, min känsla är att den kan bli jobbigast men jag hoppas jag hinner få så mycket mil i benen att det blir en glad och trevlig upplevelse..:)

Postat av: J

HAHA! Så typiskt dig att hoppa över ett staket! xD

2011-05-24 @ 22:17:25
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: Malin I Form

Hihi, vad kul ändå med ett litet äventyr :)



SV: Ja, det blev riktigt gott! Hm, igår blev det vitlöksdressing :)

2011-05-25 @ 10:39:43
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Marieh

Svar; Haha jaa herregud vad vissa människor blir provocerade av oss som tränar mycket. Egentligen är det nog deras egna samvete som spökar, det är lättare att försöka trycka ner oss än att börja träna själva. Tragiskt.



Vilken härlig runda du varit ute på! Tigerbalsam är så grymt bra, har smörjt mina vader hur mycket som helst och de är tusen gånger bättre. Hoppas du får samma effekt!

2011-05-25 @ 22:46:02
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0