Knöligt

Elljusspåret var sällsynt knöligt att springa på idag. De hade kört med traktor och vänt upp och ner på underlaget. Sitter nu här med en fotled som har fått jobba ordentligt för att undvika stukningar, och det känns minsann i den! Joggade 2,5 varv och det kändes riktigt bra! Väldigt mycket jobbigare att springa på jämfört med asfalt eller grusväg, kändes rejält i lår och vader i slutet av monsterbacken.

Trots att jag är en typisk ensamlöpare, är det himla trevligt med sällskap ibland! I vanliga fall kollar jag ganska mycket på klockan under tiden jag springer, har stenkoll på puls och sträcka. Mellan kilometer 2 och 5 idag tittade jag bara på klockan de gånger den pep till för kilometertid. Hade fullt sjå med att prata, glömde bort att benen gick under tiden. Tack för trevliga 5,5 kilometer, Sandra! :)

Har dessutom hunnit med en promenad nu ikväll. Uppdaterade mig om vad som hänt och ska hända i Elins liv. Nu har jag full koll för ett litet tag framöver!

Siffror från dagens jogg:
Tid: 34:40 min
Distans: 5,5 km
Medeltempo: 6:17 min/km

/A.

Kommentarer
Postat av: J

Vet du vad minsann? Jag är precis hemkommen från en powerwalk, har alltså "tränat" (haha, ja, jag får kalla det träna, även om inte du kallar det det) 2 gånger idag. Är det inte sjukt så säg? ;)

2011-05-04 @ 05:00:49
URL: http://jojojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0