Rastlös

Denna dag har bjudit på helt underbart väder. Våren har återigen varit på besök, förhoppningsvis för att stanna den här gången. Klockan är kvart över 6 och det är fortfarande ljust. Barmark. Och löparskorna står fortfarande och väntar innanför ytterdörren. Där lär de få stå ett tag till.

Jag är en lustig människa. När jag ska jobba, vill jag vara ledig. Men när jag sedan är ledig, vill jag jobba. När väckarklockan ringer inför en arbetsdag tänker jag ofta "neeeej, jag vill sova och slappa en hel dag". När jag sedan är ledig och klockan har passerat elva på förmiddagen byts de tankarna ofta ut mot "aaaargh, vad ska jag göra nu då? Åh, om man ändå fick jobba..." Varför kan man aldrig bli nöjd? Fast, det är väl positivt kanske, det är ju ändå ett tecken på att jag gillar mitt jobb! Men... Varför är jag alltid så otroligt rastlös? & varför känns tanken på intervaller mer lockande än tv-tittande?

Nu ska jag göra sit-ups framför tvn. Passar innan dess på att skicka iväg en grattishälsning till KusinVitamin som fyller 21 år idag - Grattis Bea! :)


bruden till vänster...

/A.

Kommentarer
Postat av: J

Jo, men kärleksört är det nog! http://www.google.com/images?q=k%C3%A4rleks%C3%B6rt&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=sv&tab=wi&biw=1366&bih=586



Och om du menar en orkidé av typen Phalaenopsis, som förmodligen är den vanligaste orkidén i Sverige så har du inte vart uppmärksam på våra blommor hemma på ett tag, då det finns ca 20.000 (okej inte riktigt, men nästan) Phalaenopsis i vårt hus.



Jag tror faktiskt jag håller mig till kalla! :P

2011-03-23 @ 03:41:54
URL: http://jojojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0