Högtidlig morgon

Idag är det en väldigt viktig dag. Jag sitter nu bänkad framför tvn och kommer antagligen inte lämna fåtöljen på ett antal timmar, med undantag för att hämta kaffe.

Vaknade 06:15 och hoppade upp ur sängen! Okej, nu ska jag kanske inte överdriva, men jag masade mig upp utan några större problem iallafall. Av vilken anledning kan man kanske undra...

...Igår kväll efter Melodifestivalen hörde jag mig själv säga Imorgon ska jag springa en runda innan Vasaloppssändningen börjar. Se där ja. Sagt och gjort. Jag var alltså tvungen att gå upp okristligt tidigt denna söndagmorgon för att springa en runda.



Efter att ha tagit på mig 10 klädesplagg och gjort mig redo insåg jag att det hade tagit 20 minuter. Det i sig, bevisar att jag inte är någon morgonmänniska. ;)

Och vilken morgonrunda sen!
Superhärligt väder, lagom varmt/kallt, och benen var pigga efter 3 (!) dagars löpvila. Det blev inte många kilometrar, men innan frukost strax efter halv sju en söndagmorgon får man faktiskt vara glad för det lilla.

Nu sitter alltså här, denna högtidliga dag, och tittar med stort intresse på Vasaloppet. Om ett år gäller det! Då är det jag som är otroligt nervös och står på startlinjen nu. Eller jag befinner mig nog åtminstone i startområdet. Otroligt nervös lär jag vara, oavsett var jag befinner mig.

Siffror från morgonen:
Tid: 23:40 min
Distans: 4,5 km
Medeltempo: 05:15 min/km

/A.

Kommentarer
Postat av: Marieh

Jag ska också åka Vasaloppet nästa år. Ska bli så himla kul och jag längtar redan. Hur mycket skidor har du åkt?

2011-03-06 @ 14:14:07
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: Marieh

Såklart vi gör!! Go go go!!

2011-03-06 @ 15:01:46
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: Anonym

Skön start på morgonen! :)

2011-03-06 @ 17:28:37
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0