Guldrunda

Klockan är i skrivande stund 17:12 och det är fortfarande ljust ute! Det är så fantastiskt skönt när man verkligen märker att det blir ljusare och ljusare för varje dag. Att vintern sakta men säkert ersätts av vår. Barmark. Fågelkvitter. Plusgrader.

Inspirerad av Carro som berättade om sitt dumlekakor och "hallongrotts-bak" idag på jobbet, tänkte jag baka lite i eftermiddag. Det var väldigt längesedan jag bakade kakor nu, är sådant som jag sällan tar mig tid till att göra. Men nu så, ska husliga Alexandra komma fram och sprida en doft att hembakat! ;) Vad som ska bakas är ännu oklart, men det blir antagligen någon typ av småkaka. Kolakakor är ju himla gott. Eller bondkakor kanske...

Har hunnit med ett träningspass idag också! Direkt hem från jobbet, hann se när Kalla och Ingemarsdotter tog guld på sprintstafetten och stekte under tiden blodkorv och bacon. Blev ganska snart lite smått äcklad av maten av någon konstig anledning, och tryckte istället i mig en banan innan jag hoppade i löparkläderna och sprang iväg. Upprymd över guldet mötte jag upp Ida och sprang en runda. Benen var otroligt sega idag, och svåra att väcka till liv, men det var skönt att jogga bort lite av stelheten iallafall. Veckans gemensamma träningspass: check.

Ja, såhär glad är man inför ett träningspass, efter att ha sett Kalla och Ingemarsdotter ta guld:



Tid: 46:21 min
Distans: 8,1 km
Medeltempo: 05:43 min/km

/A.





Kommentarer
Postat av: Sofia

alek förlåt men den där bilden va inte vacker!

2011-03-02 @ 17:37:29
URL: http://ylletrojans.blogg.se/
Postat av: Julia

BRA sprunget!! till ovanstående kommentar måste jag bara svara med att jag inte håller med alls. Tycker att du ser fin och glad ut :-)

2011-03-03 @ 13:20:46
URL: http://inshape.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0