Fastan fortsätter...

Nu har den mest kritiska delen av denna 24 timmar långa fasta passerat - frukosten. Eller snarare icke-frukosten.

Jag är verkligen en frukostmänniska som redan på kvällen kan börja längta efter en god frukostmacka, ägg och kaffe. Det är inte ovanligt att jag vaknar med en kurrande mage. Idag däremot, var jag knappt hungrig när jag vaknade. Drack en kopp svart kaffe och sedan var jag nästan nöjd. Lustigt hur mycket psyket kan styra!

Nästa kritiska del blir antagligen lunchen. Eller förlåt, min käre storebrors lunch:

- Jag lagar ingen mat idag!
- Det gör inget, jag åker och hämtar mat.
- Okej, gör du så.
- En kebabsallad får det nog bli idag. Du kan få lukta på den om du vill!



Jag har förresten glömt att skriva om gårdagens träning. Som vanligt när det är fotbollsträning nuförtiden höll jag till i styketräningsrummet. 45 minuter på träningscykel och 10 minuter sit-ups och liknande övningar. Det var längesen jag svettades så mycket som jag gjorde på cykeln igår. Körde ett galet jobbigt "bergspass"! Agerade sedan målvakt i en halvtimme. Kul att äntligen få lämna träningscykeln!

Sammanfattningsvis innehöll vecka 10 fjuttiga:
Löpning: 7,6 km
Träningscykel: 1 h, 55 min
Styrketräning: 1 h, 10 min

En ruskigt dålig vecka. Men det har sina förklaringar. Bättre vila nu, än att inte kunna springa senare i vår. Jag försöker att se det positivt...

/A.

Kommentarer
Postat av: J

"Jag är verkligen en frukostmänniska som redan på kvällen kan börja längta efter en god frukostmacka, ägg och kaffe."



Jag höll på att sätta kaffet i halsen av skratt, trots att jag inte drack något. Tänk om du hade vetat om för 5 år sedan att du skulle skriva det här... haha! (För övrigt SJUKT att det är så längesen vi gick på högstadiet! :O )

2011-03-14 @ 18:18:59
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: Melvinbenedicte

Hi there and nice greetings from Germany. I saw this really good site and thought to sign the guestbook. So keep up the good work - I already added the site to my personal favorites.

2011-12-07 @ 10:39:12
URL: http://melvinbenedicte.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0