Fasta

Från klockan 18.30 ikväll till klockan 18.30 imorgon ska jag enbart dricka vatten och kaffe. En 24-timmarsfasta à la Colting.

Varför?
Jag vet egentligen inte. Kläckte idén igårkväll och Vickan och Ohlin hakade genast på. Känns som en kul grej att testa, för att se hur hungrig man egentligen blir. Dessutom är jag just för tillfället lite smårädd för att bli hungrig. Jag äter frukost, lunch, kvällsmat och två mellanmål. Jag är inte alltid superhungrig vid 16.00, men är det dags för eftermiddagskaffe med något tilltugg, så är det. Då äter jag, för ätandets skull. Kan tänka mig att en fasta kan få mig att känna efter mer i fortsättningen. Och att dessutom inte vara så förbaskat rädd för att bli hungrig.

Jag måste verkligen poängtera att det här inte har något som helst med viktnedgång att göra. Jag fastar alltså absolut inte för att gå ner i vikt. Jag gör det helt enkelt för att testa hur jag kommer påverkas av det. Känns givetvis lite lättare att genomföra det när jag vet att Vickan och Ohlin kommer vara precis lika hungriga...



Nu laddar jag inför en sista måltid. Ett sista tappert försök att töja ut magsäcken. Ni ser! Där kom det igen - äta i förebyggande syfte för att hålla mig mätt så länge som möjligt...

/A.

Kommentarer
Postat av: Idis

Till vilken nytta ska ni fasta? Klart ni kommar bli hungriga och... sura ;) ÄT o va glada istället :) som ni alltid är annars!!

2011-03-13 @ 17:52:30
Postat av: sanna

Ska bli spännande att se hur du upplever fastan, jag skulle nog aldrig klara av det, he he!

Tycker absolut du ska damma av boken och läsa den, tyckte den var jättebra, gillar du Läckbergs storys om Fjällbacka lär du gilla denna!

2011-03-13 @ 21:00:06
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se
Postat av: Madeleine

Hoppas du lägger in en vilodag nu i samband med detta =). Träna på tom mage är ju sådär!

2011-03-13 @ 22:52:22
URL: http://livetartraning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0