Bara sport

Idag har jag spenderat 6,5 timmar framför sändningen från Vasaloppet och VM. 6,5 timmar! Galet! Nu har jag övergått till friidrott. Tur att jag hunnit med lite träning mellan sändningarna. Och hör och häpna - jag har faktiskt städat lite. Just nu är det damernas 800-metersfinal. De är snabba, de där damerna! Man kanske skulle satsa på att bli riktigt snabb på en kortare sträcka?

Det känns lite sorgligt att inte längre få följa skidåkningen i Holmenkollen. Det är ju så himla roligt och inspirerande! För att inte tala om Vasaloppet - jag längtar redan!

Jag tog mig en liten runda i det härliga vädret innan, mellan skidorna och friidrotten. Ner till träningen och hälsade på lagkamraterna. Vågar inte ens försöka springa inomhus, känns onödigt att ens försöka.

Jag har förresten kommit fram till att om jag bara springer för att springa, utan att tänka på tempot, så hamnar jag nästan alltid i 5:30-tempo. Det är då löpningen känns som bäst - det är då livet känns som bäst! Det blev en sådan runda idag, en härlig njuta-av-livet-och-löpningen-runda i solsken och plusgrader.

Tid: 38:49 min
Distans: 7,04 km
Medeltempo: 05:30 min/km

/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0