För att hålla balansen måste man fortsätta framåt

Livet är som att cykla. För att hålla balansen måste man fortsätta framåt.

Albert Einstein. Att han var ett geni är redan bevisat, men meningen ovan bekräftar det ytterligare.

Att fortsätta framåt. Hur sjutton gör man det? Hur kan något så enkelt ibland kännas så svårt? Varför finns det tusental och åter tusental olika val? Varför vill jag göra så otroligt mycket och helst på samma gång?

Jag är en grubblare. En mycket kär vän sa till mig att jag grubblar för mycket. Att jag gör saker svårare än vad de är. Att jag bara måste bestämma mig.

Det kan gälla mycket. Just nu handlar det mest om framtiden. Utbildningar. Jobb. Fritid. Framför allt är det utbildningen som upptar mycket tid i tankarna. Åter igen handlar det om att jag vill så otroligt mycket.

Det är svårt att sortera tankarna ibland. Att veta vad man verkligen vill. Antagligen är det någonting man aldrig någonsin kommer veta helt och hållet. Det kanske är så att man måste chansa lite. Våga chansa för att kunna vinna.

En sak vet jag iallafall säkert. Stockholm blir aldrig min stad.



/A.


Kommentarer
Postat av: J

Bara det att Håkan är med i det här inlägget gör att vi har varit ifrån varandra alldeles för länge alldeles uppenbart.



Själv försöker jag lite med Timbuks stil... http://www.youtube.com/watch?v=vv8ZQ6MuIks

2011-06-16 @ 22:58:28
URL: http://jojojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0