Som ett barn på julafton

Är hemma efter en lång och relativt ansträngande dag på jobbet. Njuter av hallon/lakritsskallar och av att jag har semester. Jobbar visserligen ändå, men på ett annat ställe. Omväxling förnöjer!

Igår tränade jag för första gången på 5 veckor! 5 veckor!! Det blev en liten runda för att checka formen. En mjukstart. 20 kilometer på sadeln fick jag och Ida ihop. Ville mest känna efter hur foten egentligen var. Det gick förvånansvärt bra, bortsett från när foten skulle lossas från pedalen. Att vrida foten utåt är ingen hit kan jag avslöja...

Men, ack vad glad jag är! För tredje dagen i rad, inget halsont. Vågar man hoppas på att det elaka viruset gett sig av för gott?

Om en vecka befinner vi oss förhoppningsvis på ett vandrarhem i Ängelholm. Med största sannolikhet sitter jag just nu och klagar över min ömma bak och tjatar om The Ark och Håkan. Stackars Ida, undrar om hon vet vad hon har gett sig in på. Jag är ju inte den tystlåtna typen precis, hehe. Snarare en riktig babbelbyxa! Och jag är inte den som inte blir hysterisk heller för den delen. Jag snöar helt in på en person, sak eller aktivitet och då är det nörderi på hög nivå.

Fick hem lite härliga prylar från CDON idag. Vad sägs om det här?



Som sagt, lite lätt nördigt kan det bli ibland...

Men, kära läsare. Träningsbloggaren is back! Hon är tillbaka med besked till och med! Nu ska all träning tas igen! Jag ska trampa mil efter mil och förhoppningsvis springa mil efter mil om ett litet tag. Jag ska jaga en boll, jag ska simma (nåja...) och jag ska åka rullskidor. Jag ska träna, svettas, få tillbaka endorfinerna. Få tillbaka mig själv. Nu kör vi!

Just det. Siffrorna med:

Tid: 47:56 min
Distans: 20,25 km
Medelhastighet: 25,3 km/h

/A.

Kommentarer
Postat av: J

From vecka 38 ska du minsann simma en massa!



Och jag lånar gärna skivorna när jag kommer hem...

2011-07-27 @ 23:45:37
URL: http://jojojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0