Skratt och gråt, snälla rådjur - förlåt!

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!

Var på väg hem från jobbet igårkväll, lite småstressad och skulle iväg och grilla. Vad händer? Vi kan ju köra en liten gissningstävling här för att höja underhållningsfaktorn?
  1. Jag spillde ketchup på min nya vita tröja.
  2. Jag har rådjursskit över hela min framruta på bilen.
Till er som gissade på alternativ nummer två säger jag grattis.

Ett rådjur kom från ingenstans och vräkte sig ut på vägen framför bilen. Hann säga/skrika "Neeej!" för att sedan ha ett rådjur på rutan. Fredagkvällen blev alltså precis som jag hade tänkt mig. Är nog tur att jag ska jobba en del på min semester i sommar. Två lyktor, en motorhuv och lite annat smått och gott är precis vad jag vill lägga pengar på. Och just det, har ett dött rådjur på mitt samvete nu med...

Men - och nu är det ett stort men! Humöret var kört i botten, tills jag fick en idé innan idag. En semesteridé som innehåller The Ark, cykling, Ida och så några vandrarhem på vägen. Planering ska ske inom kort. Great!

/A.

Kommentarer
Postat av: Frun av Haga

Hoppas allt är väl med dig! Bilar är ju bara plåt.

Du var glad att det var ett rådjur, älgar är värre kan jag säga av egen erfarenhet.

2011-07-03 @ 09:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0