Vårkänslor en vinterdag

Man vet att man är otränad när man får träningsvärk efter en runda på knappt 6 kilometer... Kroppen börjar sakta förstå att det är det här den får vänja sig vid nu. Min forna form är som bortblåst, men en ny ska byggas upp. En form bättre än någon denna kropp någonsin skådat. Så, det lär inte vara den sista lördagen jag vaknar upp med smärtande lår och vader.

Det har kommit ännu mer snö över natten och det känns som att det kommer bli en lång vinter. Det känns ganska härligt ändå, med skidåkning och pulsande i snön på moddiga vägar. Fast, vintern är ju ingenting jämfört med våren. En tidig vårdag och fåglarnas kvitter under en morgonpromenad, med solen som går upp långt bort i horisonten... Dagarna blir längre och längre, temperaturen stiger lite för var dag som går. Du är välkommen när du känner för det, våren!

Med dessa ord öppnar jag vårlistan i Spotify. Oh, vilken härlig dag, med vår allas Ted Gärdestad får det nog bli. Han passar fint in i vårstämningen jag byggt upp här denna vinterdag...

Nu blir det kaffe och en chokladpralin.





Ha en härlig lördag, gör precis vad du vill av den - varför inte göra den till något stort?

/A.

Kommentarer
Postat av: J

Kommentaren/frågan jag tyckte verkade taskig var om du ringt mödravårdscentralen än! :P Och så undrade jag i vilket sammanhang det var den frågan kom...

2011-01-16 @ 05:43:11
URL: http://jojojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0