Rigatoni Ai Funghi

Det var faktiskt lättare än jag trodde att motivera mig till dagens morgonjogg! Med Mix Megapol i öronen och tredubbla lager kläder bar det av. Det var, och är, en fantastisk morgon/dag med solsken, minusgrader och nästan lite fågelkvitter. Om man lyssnar riktigt noga. ;) Trots att det var ganska härligt att börja dagen med en stillsam tur är det bara att konstatera att jag inte är någon morgonmänniska. Har aldrig varit, och kommer aldrig att bli. Jag fungerar helt enkelt inte på morgonen och speciellt inte innan frukost.

Efter 6 kilometer smakade i alla fall frukosten bra! Och ja, det blev gårdagens bröd. Och ja, Tasteline höll vad de lovade. Antingen var det verkligen gott, eller så var det morgonjoggen som gjorde susen.

Nu sitter jag här med min Rigatoni Ai Funghi, nyklippt och lite småstressad. Hade tänkt slänga ihop en kycklingsallad till lunch, men kom hem lite senare än planerat, så Felix fick laga maten istället. Han lyckades bra, kan jag meddela... Pasta med kyckling, rosmarin och svampsås, stod det om jag minns rätt. Smakar så i alla fall.

Eftersom jag till och med själv har lite svårt att tro att jag verkligen ställde mig och bakade bröd igår efter jobbet, kommer här ett bildbevis.




Siffror från dagens pass:

Tid: 34:44 min
Distans:
6:01 km
Medeltempo:
05:47 min/km

Off to work!
/A.

Kommentarer
Postat av: J

Okej, det där brödet ser sjukt gott ut! Spara receptet så ska du få bjuda mig på bröd nästa gång vi ses (tillsammans med den där kycklinggrejen du lagade häromdagen!). ;)

2011-01-20 @ 18:48:32
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bakar du bröd eller?



P.s jag tycker du är väldigt snygg.

2011-02-11 @ 20:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0