Jag skiter fullständigt i Beach 2011!

Nu börjar det snart - snacket om Beach 2011. Kalorier ska förbrännas, fettet ska försvinna och drömkroppen ska helst utan större ansträngning, visa sig lagom till badsäsongen.

Samma visa, år ut och år in. Denna beach.

Om Beach 2011 är en motivation till att träna - tycker jag att Beach 2011 till viss del är bra. Jag önskar bara att fler personer skulle vara mer intresserade av en stark kropp, bra kondition och en hälsosam livsstil, än att bara nå drömkroppen.

Jag kan helt ärligt säga att jag verkligen inte bryr mig om Beach 2011. Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre! Jag och Ida diskuterade sjuka skönhetsideal igår. Hur mycket vissa bloggare påverkar främst unga tjejer till att svälta sig själva i tron om att det är rätt väg att gå. Det är skrämmande.

År 2011 är året då jag ska bygga upp en stark kropp som kan springa långt och snabbt, som håller sig skadefri och som håller i längden. Träning över huvud taget, men speciellt löpning, ger så otroligt mycket. Så mycket träningsglädje, så mycket energi. Att det håller kroppen i trim är självklart kul, men det är något jag ser som en bonus.

Den lilla styrkeutmaningen med Carro, där armmusklerna ska mätas för att se om armhävningar och dips kan ge resultat, är alltså bara ett experiment. Jag trånar inte efter ytliga muskler, i första hand vill jag bli stark - inifrån och ut.

/A.

Kommentarer
Postat av: ida

Tummen upp för Alek! Du är grym :)och det är min träningsvärk också :P

2011-01-28 @ 17:19:20
Postat av: Marieh

Håller med, så sjukt uttjatat det här med Beach år blablabla.

Är det inte viktigare med en stark och hälsosam kropp än att svälta ner sig och sen börja svulla så fort sommaren är över?

Det är skrämmande hur lata många människor är tycker jag.

Istället för att träna och ta hand om kroppen så skärs det ner på kalorier till ett minimum.

Hjälp!



2011-01-29 @ 00:02:06
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: malin

Bra! Varför träna bara för att "överleva" några sommarmånader? Kroppen ska orka med många roliga äventyr i livet. Träna för resten av livet! Att tänka framåt är den gyllene nyckeln.

2011-01-29 @ 08:40:10
URL: http://malingerdle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0