Cirkelträning

Då var bananen uppäten, mjölkglaset tomt, duschen avklarad och kroppen har fått sig en rejäl genomkörare. Idag stod styrketräning på schemat, och dagen till ära blev det cirkelträning!

Jag är kanske inte riktigt den man förknippar med styrketräning. Jag har alltid hävdat att jag har väldigt muskulösa vader (ja, faktiskt) och mina biceps är nog faktiskt större än medelnittonåringens. Trots detta, har jag en bit kvar när det gäller att bygga upp en stark och stabil kropp. Någonstans måste man ju börja, och idag blev det som sagt cirkelträning.

Armarna blev mos efter skivstång och hantlar, samt en övning med TRX (hängde alltså i några repliknande saker och gjorde armhävningar i luften, typ). Magen blev dessutom mos efter den berömda plankan. Och så var det de där benen också... Fy tusan! Mjölksyran sprutade ut ur öronen efter att ha gjort någon form av hoppövning. Men jag klagar inte!  Jag vill ha träningsvärk imorgon, och jag gillar att känna mig halvt utslagen! :)




/A.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilket fint bananskal, vilket konstverk!

2011-02-16 @ 21:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0