Zumba

Nu, gott folk, ska ni få höra. Jag har denna afton utövat (?) zumba!

Klockan åtta befann jag mig i en sal full med zumba-människor, för att i en timme försöka hänga med i svängarna. Och som det svängde sen! ;)

Jag kommer antagligen aldrig bli någon gruppträningsnörd. Jag tycker verkligen att det är jättekul att testa på olika saker för att få lite variation, men i slutändan är jag nog ändå löparskorna trogen. Zumba var kul och väldigt annorlunda mot de andra träningsformer jag testat. Jobbigt? Njae, inte särskilt, men det kan i och för sig bero på att jag hade fullt upp med att uppfatta alla rörelser och därmed inte kunde ta i riktigt ordentligt.

Min kropp är inte som andra kroppar. Min kropp skiljer tydligt på över, och underdel. Benen fungerar som de ska och gör vad hjärnan vill att de ska göra, men när överkroppen ska med är det ibland lite svårt med koordinationen, hehe...

Om zumba hade varit lite jobbigare, fått mig att svettas mer och givit mig träningsvärk imorgon, skulle jag nog kunna fortsätta med denna träningsform. Någon gång då och då, kan jag tänka mig att det blir i fortsättningen. För kul var det - men inte riktigt lika kul som man har med ett par löpardojor på fötterna...

Alternativ träning:
Check.


/A.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hoppas du filmade

2011-02-17 @ 21:59:50
URL: http://ylletrojans.blogg.se/
Postat av: J

Haha, håller med föregående talare!

2011-02-17 @ 22:01:25
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: Hans

Jag tycker man ska ge alla klasser med koreografi tre försök, förutsatt att man inte hatar klassen då.

Det är först när du känner igen dig som du kan släppa loss och känna av att det är ett riktigt träningspass!



SV: Hm, vad är det som säger att det är jag på bilden? :)

Men Tack! Kul om du tyckte det såg vältränat ut! :)

2011-02-17 @ 22:42:49
URL: http://hans.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0