Vecka 6

Ännu en vecka har passerat. Det är verkligen galet att tiden går såhär fort, veckorna springer iväg!

- 34,17 km löpning
- 30 minuter styrketräning
- 1,5 timme fotbollsträning
- 1,5 timme fotbollsmatch

Jag är nöjd med att jag lyckades få till ett ordentligt långpass på 22 kilometer. Mer besviken och bekymrad över min vad som inte är helt samarbetsvillig för tillfället. Jag hoppas att det går över, helt enkelt. Poff! och det är borta!

Vecka 6 har dessutom bjudit på några härliga promenader i fantastiskt väder. Jag insåg igår att jag verkligen har börjat uppskatta naturen, på ett sätt jag inte gjort förut. Till skillnad från tidigare, kan jag gå omkring i naturen och bara njuta. Njuta av tystnaden. Av snön, solen och allt det vackra som det skapar. Det är bara att konstatera - snart 20 år och redan tant.

/A.

Kommentarer
Postat av: Hans

34 km löpning!! Wow, jag är nöjd med mina 30, men det var ju inget jämfört med dig!



SV: Jag har räknat ut det utifrån min BMR (Basal Metabolic Rate), utifrån min fettprocent.

Vet du inte din, fettprocent så googla harris-benedictekvationen så har du en fullgod grund. Efter att veta den (BMR), så är det till att fundera på hur ens live ser ut i form av rörelse under dagen. Antingen så uppskattar man, eller så mäter man.



Får du kläm på det?

2011-02-14 @ 15:35:16
URL: http://hans.shapemeup.se
Postat av: Hans

Inga problem alls! ;)

Jag gillar utropstecken jag med så det är heeeelt ok!

http://www.av.se/teman/datorarbete/risker/stillasittande/energibehov.aspx

Den kanske hjälper?



Men du vann, och min pulsklocka gav mig INTE pris för bra vecka.... som jag kämpat! :)

2011-02-14 @ 16:24:48
URL: http://hans.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0