Härliga Hellner

Jag sitter framför Nyhetsmorgon och njuter av intervjun med Marcus Hellner. Det är så inspirerande och imponerande med människor som har så otroligt stora ambitioner. Skidåkning på elitnivå kräver nog mer än en vanlig dödlig kan föreställa sig. Det kräver framför allt en vilja av stål.

Marcus Hellner säger själv att han inte är rädd för att gå sin egen väg. Medan de flesta andra skidåkare håller till i Östersund är han i Gällivare på egen hand. Det om något är imponerande. Att våga vara en ensamvarg.

"Det finns en liten charm med det på något sätt. Att verkligen ge allt för en grej och sen ser man vad det blir. För mig är det kanske ett sätt att verkligen ge allt. Om jag verkligen satsar allt på skidorna vet jag att jag gör det bra, för jag har ju inget annat liksom."



Bild lånad från www.sok.se

"Jag vill ha någonting som nästan är halvomöjligt att uppnå, det kanske inte är så stor realism med att jag ska klara det, men jag gillar ändå tanken på att ge mig in i det och försöka."

Härlig inställning, Hellner - härlig inställning!

/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0