Lite fart

Planen var att vakna när väckarklockan ringde klockan åtta, utan ont i halsen, snabbt slänga i mig lite frukost och sedan ge mig ut på ett lite längre, lugnt pass med Alex Schulmans sommarprat i lurarna.

Ingenting blev som planerat.

Jag vaknade klockan nio, utan ont i halsen, segade vid frukosten och insåg att jag inte skulle hinna med något längre pass idag. What to do?

Eftersom jag har en träningsdejt med Ida inplanerad ikväll, var tanken att ta det just lugnt. Men, att ta det lugnt i några få kilometer kändes inte superkul, och något långt pass var inte att tänka på med tanke på vad klockan var.

Ut med Garmin till att söka satelliter, på med kläderna och ut i regnet utan plan. Under rundans första 500 meter bestämde jag mig för att springa 8 kilometer i 6 min/km, ungefär. Jag bläddrade febrilt igenom iPoden efter det planerade sommarpratet, men icke. Jag hade såklart missat att synkronisera iPoden med iTunes. Kvar att välja på var en hel massa The Ark-låtar. Hey Kwanagona dyker upp i lurarna, och den är ju perfekt att springa liiiite fortare till. Samtidigt ser jag en man en bit längre fram. Sagt och gjort. Tävlingsinstinkten tar vid. Det lugna passet blev inte superlugnt. Men det blev härligt!



Tid: 41:21 min
Distans: 8:01 km
Medeltempo: 05:09 min/km

/A.

Kommentarer
Postat av: Frun av Haga

Brukar inte planen vara att vakna när väckarklockan ringer?

2011-02-03 @ 13:54:42
Postat av: AKA

Bra fart! Men springa till sommarprat??? Hur går det till??? Här krävs det AC/DC!!!!

2011-02-03 @ 17:12:30
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Annoula

Låter som ett kalaspass ändå :)!

2011-02-03 @ 18:59:35
URL: http://www.annoula.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0