Snorhalt

Det är inte varje dag jag tar på mig träningskläderna två gånger! Idag skedde det dock, först förmiddagens pass och  sedan direkt efter jobbet. Jag och Ida möttes på halva vägen och sprang en runda. Snorhalt! Vid varje steg gled foten bakåt istället för framåt. Eller, foten kanske inte brukar glida framåt heller, men det brukar gå att trampa emot. Tänk så svårt det kan vara att förklara något så simpelt.

Jag funderade på det här med Klassikern innan idag. Mitt liv innehåller mer löpning än simning, cykling och skidåkning, skulle man kunna säga utan att överdriva. Måste ta tag i den mindre inspirerande simningen. En gång i veckan hade ju varit bra, eller en gång varannan vecka, kanske kan räcka. Det är visserligen lång tid kvar, men tiden går ju som bekant fort när man har roligt!

Det var härligt att springa ikväll, jag jag meddela. Otroligt skönt att benen inte var det minsta tunga trots förmiddagens ansträngning. Vaden känns ju inte superbra, tyvärr. Väljer att förtränga det för stunden.

Tid: 42:26 min
Distans: 7,05 km
Medeltempo: 06:01 min/km

Nu blir det en välförtjänt kopp kaffe och en bit mörk choklad.

/
A.

Kommentarer
Postat av: alexandra sundwall

Måste bara säga de igen Alexandra, din blogg är grym! Blir helt super inspirerad! :D

2011-02-03 @ 22:35:58
Postat av: Daniel Svensson

Jag är ledsen Alexandra men jag skyller min nuvarande träningsvärk på dig. Jag har läst din blogg sen idrottsgalan och måste erkänna att jag har blivit inspirerad. Du har fått mig att komma igång med träningen efter mitt 6 månaders uppehåll!

Läste att du blir sjuk ofta när du tränar. Om jag nu får ge dig lite tips så rekommenderar jag att äta mycket och alltid ta något direkt efter träningen. Det räcker med något enkelt ala banan eller liknande. Hade samma problem och kände att detta hjälpte mig. Kan råda dig att aldrig träna innan frukost, det gör mer skada än nytta.



Lycka till med träningen!

2011-02-04 @ 16:56:55
Postat av: AKA

Bra jobbat! Du har väl broddar? :)

2011-02-04 @ 20:42:15
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0