Den goda sidan vann

Efter att jag fått i mig ett antal godisbitar på jobbet kändes kroppen ohärligt seg. Att sedan gå ut och inse att det var 12 minusgrader gjorde inte saken bättre. Motivationen var nere på 0,0. Kunde alltså inte varit sämre!

Dealade lite med mig själv. Först var den onda sidan på väg att vinna. "Du kan springa imorgon istället. Åk nu hem och ät mat och lek med syskonbarnen. Det är ju faktiskt kallt. Alldeles för kallt egentligen." Sedan tog dock den mer disciplinerade och goda sidan överhanden. "Äsch, ut med dig bara. Lite minusgrader är väl inte så farligt. Och intervaller är ju faktiskt kul. Speciellt efteråt..."

Sagt och gjort.
Uppvärmning följt av 400-metersintervaller. Körde 6 set med 200 meters jogging mellan varje. Började lite försiktigt med tanke på mina tidigare problem med vaden. Fick dock upp pulsen ordentligt mot slutet ändå. Det var faktiskt riktigt jobbigt på slutet. Mantrat "snabb och uthållig" upprepades gång på gång medan andningen blev allt mer ansträngd. Avslutade sedan med 2 kilometer nedjogg.

Repetition 1 - 04:12 min/km
Repetition 2 - 04:16 min/km
Repetition 3 - 04:03 min/km
Repetition 4 - 04:00 min/km
Repetition 5 - 04:02 min/km
Repetition 6 - 03:58 min/km

Sammanlagt blev det:
Tid: 42:32 min
Distans: 7,7 km
Medeltempo: 05:31 min/km

Mycket siffror här på slutet, men det känns bra att ha det sparat här för min egen skull, inför kommande intervallpass.

Väl hemma väntade förresten både mat och syskonbarn - känns otroligt bra att den goda sidan vann! :)
/A.

Kommentarer
Postat av: Marieh

Haha, håller heeeelt med dig!! Marcus Hellner har den absolut snyggaste kroppen. Daniel Richardsson är inte så illa han heller, tycker jag. Han är ju riktigt lång dessutom. Det gillar jag. =)

2011-02-23 @ 22:27:13
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: Fab landslagskamrat

Tack tack tack! Eftersom man går i träningskläder varje dag i skolan, svettig och fettig så tar man varje tillfälle man får att vara någorlunda snyggis haha! ;)

2011-02-23 @ 22:30:54
URL: http://thedete.livejournal.com
Postat av: lina

Grymt med intervaller!

Skönast är känslan efteråt :)

2011-02-23 @ 22:54:02
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: J

Mantat? Är det nåt nytt det? Eller har den småländska sidan i dig kommit fram än mer? Fast även jag, som slänger mig med dialektala uttryck oftare än dig uttalar faktiskt r:et i mantra! haha. Språkpolis, javisst! ;)

2011-02-24 @ 04:46:52
URL: http://jojojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0