Jag hade en plan

Den här lördagen ligger jag minsann inte på latsidan - varken när det gäller bloggandet eller tränandet.

Har precis flåsat färdigt efter 45 hyfsat trevliga minuter på träningscykeln. Det går framåt, det här! Skulle som sagt gått en runda i eftermiddag, men jag blev lite avskräckt när jag tittade på termometern som visade -15. Att termometern tydligen lever sitt eget lilla liv, var ingenting jag var medveten om just då...

Så, efter lite bloggläsande och kaffedrickande hoppade jag istället på träningscykeln. Idag hade jag faktiskt en liten plan. Fick en idé efter att ha läst lite i Kadens som damp ner i brevlådan igår. Kadens, som förövrigt känns lite nördig, men å andra sidan, så är väl favorittidningen Runners World minst lika nördig. Är väl bara det att jag inte är någon cykelnörd än. Men det kommer säkert det också, hehe.

Hur som helst. 5 minuters uppvärmning, sedan drog jag igång med någon sorts intervallpass. 1 minut hårdkörning, 2 minuter få-ner-pulsen-tramp. Upprepade detta 12 gånger och varvade sedan ner i 5 minuter, eller 6 minuter för att vara onödigt exakt. Det var jobbigt och svettigt, och dessutom mycket roligare än när jag tidigare bara trampat på, utan någon större tanke bakom det hela.

Pulskurvan kommer här:



Imorgon ska jag äntligen springa en liten runda. Se om fot och vad håller. Hoppas, hoppas, hoppas!

Nu blir det dusch, tacopaj och Melodifestivalen. No more bloggande ikväll.

/A.

Kommentarer
Postat av: AKA

Ååååh Kadens är ju vääärldens nördtiodning, inte alls som Runners hrmpf haha ;)



Hoppas kvällen blir fin! Jag kunde inte med att skicka ut granntöserna en tredje gång (först mjölkåyoghurt och sedan hämtthai) och nu för att köpa lördagsgodis till invaliden mittöver så det blir hembakt chocklakaka till Melodifestivalen och rödvinet! Go´kväll!



2011-02-19 @ 18:53:20
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Marieh

Älskar Runners World! Men lite nördig är den nog ja, haha.

2011-02-19 @ 19:56:11
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: Ida

Härligt när nya människor kikar in på bloggen! Precis, alla kan!

Ska bli spännande att följa dig mot klassikern. Lovat min kära fader att jag ska göra den med honom någon gång :)

2011-02-20 @ 18:39:58
URL: http://idusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0