Hör och häpna!

Jag tror på slagfärdiga rubriker denna afton. Det ena avslöjandet avlöser det andra.

Jag har faktiskt ägnat kvällen åt lite träning trots allt! Har en gammal, eller ja, en sliten, träningscykel som står här hemma och mest tar upp plats. Tänkte att jag skulle ta och öka på slitningarna ytterligare. Det blev 30 minuters kamp och slit på övervåningen, till tonerna av Martin Stenmarck. Även där dammades något gammalt av - Stenmarcks skiva alltså. Det är dessvärre inget vidare drag i låtarna på skivan, jag skulle vilja påstå att de är direkt opassande vid träning!

Trots detta lyckade jag ta mig igenom det egenkomponerade och helt impoviserade cykelpasset med lite "ryck" här och var. Cyklingens motsvarighet till fartlek, skulle jag vilja säga att jag ägnade mig åt.

Pulsen gick lite upp och ner, mest på beställning faktiskt. Känns skönt att ha fått upp pulsen lite! Lyckades även motivera mig till lite styrketräning efteråt. Plankan, sit-ups, armhävningar, jägarvila...




/A.


Kommentarer
Postat av: Marieh

Jag tycker absolut att du ska göra listan, jag älskar att läsa såna på andras bloggar. =)

Längdåkningen är superrolig! Det är så himla kul med en konditionsgren där jag samtidigt får användning av all min styrketräning liksom. I stakningen så jobbar man ju verkligen med hela överkroppen så jag blir alltid väldigt mycket tröttare av skidåkningen än av löpningen.

Det är verkligen hur roligt som helst!

Jag hoppas på en lååång vinter med massor av snö, haha.

2011-02-17 @ 11:42:31
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0