Tiden går fort när man är lycklig

SMHI varnade för storm idag. Jag har då inte sett till någon. Istället skiner solen och kallar på mig och mina ben. Solen får nöja sig med ett par promenerande ben idag. Senare i eftermiddag blir det volleyboll med brudarna i laget och så lite styrketräning på det.

Kom precis på att jag måste fixa ett nytt pass innan Londonresan i maj. Tur att jag kom på det nu och inte dagen innan vi ska åka. Hade varit typiskt mig annars! Blir med största sannolikhet ytterligare ett förfärligt kort att behöva dras med i fem år. Men ingenting kan slå körkortet. Tog det i en automat en halvtimme innan uppskrivningen. Behöver jag nämna att jag har skräck i blicken? Haha, nu kan jag ju skratta åt det, men när jag höll körkortet i handen första gången ville jag mest gråta. Framför mig såg jag en tjej som med stirrande ögon som såg ur att skratta åt en död mus, dessutom med frissigt hår. Det frissiga håret har sin förklaring i gammal permanent i kombination med regn.

Det är två år sedan redan. Tiden går fort när man har roligt! Eller som en arbetskompis man säger - Tiden går fort när man är lycklig!

/A.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0