Materialsport

Jag sitter och kollar runt på diverse forum och sidor nu. Funderar på vad jag ska köpa för någon cykel. Jag är verkligen helt okunnig när det gäller cykling. Vilken typ av cykel behöver man ha till Vätternrundan? Ny eller begagnad? I vilken prisklass? Och så skydd av olika slag... Hjälm, knäskydd och säkert en hel massa annat som jag ännu inte tänkt på.

Är dessutom otroligt sugen på att införskaffa mig ett par rullskidor. Eftersom jag inte bor i Norrland kan man aldrig vara säker på när vintern kommer nästa gång. Nu har vi i och för sig haft två riktiga vargavintrar, men det är ju ingen garanti för att det blir likadant i år.

Att rullskidor lockar extra mycket just nu kan ha att göra med mitt spring-förbud. Rullskidor vore ett sätt att få komma ut i naturen, andas in frisk luft och slippa det instängda gymmet med träningscykel och hantlar till sällskap.

Att genomföra En svensk klassiker är ett större projekt än jag först trodde. Men tusan vad taggad jag är! Längtar till att få sitta på en racercykel, ha skidor under fötterna och terrängskor på fötterna. Det jag inte längtar lika mycket till är våtdräkten och paniken över att få vatten i näsan. Äsch, det får bli ett senare problem...

/A.

Kommentarer
Postat av: Marieh

Jag ska också skaffa rullskidor nu till våren. Ser verkligen fram emot det.

2011-04-02 @ 15:05:48
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: J

Alltså, förlåt, men KNÄSKYDD?! Varför?

2011-04-03 @ 06:33:09
URL: http://jojojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0