Jag vill ju bara få jaga en boll

Jag har tidigare känt att fotboll inte längre är min grej. Att det inte känns så himla givande att springa och jaga en boll. Idag var det träningsmatch mot P-96 och jag stod vid sidan av planen. Det var allt annat än kul.

Suget efter fotboll blev helt plötsligt enormt stort! Allt jag ville var att kränga på mig fotbollsskorna och återta min plats som högerback. Jag ville springa, fightas, vara ful i spelet och ta ut alla aggressioner på plan. Jag ville göra det fåniga som fotboll går ut på. Jag ville helt enkelt att springa och jaga en boll.

I helgen är det ytterligare två träningsmatcher. Jag kommer tålmodigt stå vid sidan av planen och längta. Vänta på klartecken från kiropraktorn. Nu orkar jag snart inte vänta längre. Jag klarar inte mer. Jag vill springa intervallpass, långpass, backpass, distanspass, göra passningsövningar och spela match.

Jag är klar med perioden med styrketräning nu. Finito. Det är inte roligt längre.

/A.

Kommentarer
Postat av: jo

Ja jag saknar att ha dig skrikandes i backlinjen! Så se till att fri skadefri snart :) vi behöver dig!

2011-04-14 @ 22:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0